DINAR IRAQ TERKINI: PERBAHASAN PARLIMEN IRAQ DITANGGUHKAN

DINAR IRAQ TERKINI: PERBAHASAN PARLIMEN IRAQ DITANGGUHKAN: "BAGHDAD / Aswat al-Iraq: The Iraqi Parliament has began its session on Sunday to discuss the country's security devel..."

BACE LAGI...

Dinar Iraq

Assalamualaikum......

tidak lari gunung dikejar
hilang kabut nampaklah ia
penunggu rv perlu bersabar
kalau tak besok mungkin lusa.....

Moral pantun di atas adalah rv yang ditunggu hanya menunggu saat dan ketika saja! Alasannya? Cuba kita lihat tulisan Marcus Curtis seorapa penulis Amerika yang merupakan pakar tentang selok belok negara Iraq masakini sbb. :

"We also need to understand that the Iraqi central bank is also a privately owned bank. It operates and works the same way the Federal Reserve operates and works. It was the Rothschilds that owned and operated the first two central banks of the United States. They also own the Central Bank of Iraq. (CBI) They played a major role and even have part ownership in the Federal Reserve.

A man by the name of Paul Wolfowitz who for a time served as head of the World Bank, (2 years) was also involved in the planning of the Iraqi invasion. He has ties with the Rothschilds."

Rothschilds adalah keluarga Amerika dan tentunya amat dipengaruhi oleh kerajaan Amerika. Ia tentu tidak akan membiarkan rakyat Amerika yang banyak menyimpan 1qd mengalami kerugian. Maka itu saya katakan rv dinar ini hanya menunggu masa dan ketika saja.....InsyaAllah!!!

Dipetik dari artikel Alhamik

BACE LAGI...

boring-boring

Takde topik la nak story.

Assalamualaikum..

1st nak ucap selamat menempuh alam perkahwinan buat besfren saye, Hafizah Sulaiman. Semoga jodoh berpanjangan sehingga akhir hayat.

Esok dah tentu la plan satu2nye pegi Johor, mkn lauk kenduri org Johor. Salu asik jln mkn kenduri kat Negori saja. Nasib baik cuti, xyh bazir annual leave n leh save ntuk you-know-what..

Malam ni sedikit membosankan memandangkan cik tunang sudah emosional. Plan nak tgk wayang cite ntah-name-ape-tajuknye tapi tangguh la sampai cik tunang kembali normal.

ok lah, tiada lagi topik, sambung tengok cite Ustaz Amirul. Bye.

ps: Bangcik dapat jadi Polis, tahniah.

BACE LAGI...

dinar iraq...apakah?

Demam Dinar Iraq...

Assalamualaikum...

Malas nak intro panjang2. Jadi sesiapa berminat nak beli Dinar Iraq sebagai koleksi sekaligus menunggu keuntungan, sila hubungi saya. Saya sedia menjual note 25 000 Dinar Iraq pada harga RM200. Sila tambah pengetahuan anda dgn membaca nota di bawah oleh Ali Maidin.

FAKTA UTAMA DINAR IRAQ

1. Nilai Dinar Iraq sebelum 1990 ialah 1 Dinar = USD 3.20. Pada ketika itu, Dinar Kuwait juga bernilai 1 Dinar = USD 3.40.

2. Semasa Perang Iraq Vs Kuwait pada 1990, Dinar Kuwait jatuh merudum ke USD 0.30. Pada 2003, Dinar Kuwait melonjak semula ke USD 3.40. Maka pakar ekonomi meramalkan nilai Dinar Iraq pun akan melonjak sama ke USD 3.20.

3. Iraq mempunyai reserve minyak pertama terbesar dan reserve gas ketiga terbesar di dunia.

4. Usaha cari gali minyak di Iraq kini adalah kearah pengeluaran 11 juta tong sehari dalam tempoh 5 tahun akan datang, dimana ianya sama dengan jumlah pengeluaran Arab Saudi. Semua pelabur besar dan dana pelaburan dunia bertumpu dan dicurahkan ke Iraq mencari minyak. Apakah manasabah nilai Dinar kini yang kurang dari satu sen USD? TIDAK ADIL SEKALI. Ianya wajar kembali ke nilai sebenar iaitu USD 3.20!!!

5. Nilai dinar Iraq akan naik seiring dengan pengeluaran minyak. Penganalisis meramalkan jika Iraq mencapai pengeluaran 5 juta tong sehari, maka nilai Dinarnya adalah pada paling kurang bersamaan dengan USD 0.30.

6. Selepas apungan, Dinar boleh dijual beli di pasaran terbuka. Bank komersil dan Pengurup Wang adalah medium jual beli sesuatu matawang yang telah diapungkan.

7. Amerika Syarikat adalah negara yang paling banyak membeli Dinar Iraq. Kini merekalah yang paling mengharapkan Dinar ini diapungkan pada kadar USD 1.47

8. Iraq telah melalui dua kali pilihanraya yang lebih demokratik berbanding era Saddam Hussin. Maka sistem politik, pentadbiran dan ekonomi Iraq kini adalah lebih tersusun berbanding dengan era lalu.

9. Bursa saham Iraq secara elektronik akan dibuka kepada pelabur asing. Maka keperluan Dinar diapungkan adalah amat mendesak sekali untuk merancakkan Bursa Saham ini.

10. Rancangan Iraq mewujudkan note Dinar yang kecil seperti 1/2 dan 1 Dinar adalah satu petanda jelas bahawa Dinar akan melonjak.

11. Pada 2003, apabila Dinar Iraq yang baru diperkenalkan, peramal ekonomi menjangkakan Dinar akan diapungkan dalam tempoh antara 5 ke 10 tahun. Kini setelah 7 tahun, maka ianya satu masa yang PALING WAJAR DAN DINANTIKAN oleh semua pihak

12. Apabila dinar sudah diapungkan, maka pada amalan lazimnya ia boleh dijual atau ditukar di mana-mana pengurup wang atau bank komersil.

13. Saya hanya boleh memahamkan anda tentang prospek Dinar Iraq tetapi andalah yang perlu meyakinkan diri sendiri untuk MEMILIKINYA. Janganlah anda berdoa memohon rezeki tetapi tidak berbuat apa-apa apabila rezeki lalu di hadapan anda. Kegagalan pelaburan lalu bukan sebab untuk anda tidak berusaha lagi.

Nasihat berguna dari Ali Maidin
http://dinariraq009.blogspot.com

BACE LAGI...

salam tahun baru 2011

Tahun baru sudah menjelma, welcome 2011..

Assalamualaikum...

Kehadapan saudara-saudari pembaca, selamat menyambut ketibaan tahun baru 2011. Semoga azam anda semua seperti bertunang, berkahwin, berpuasa penuh selama sebulan mahupun membeli sebiji kereta Honda Civic 2.0 menjadi kenyataan.

Saya macam hari2 cuti biasa, membangunkan diri utk pergi kilang, membebel serta memberi sedikit output utk memajukan company. Tiada sebarang sambutan tahun baru, yang ada hanyalah tido seawal mungkin agar tak terlajak pada pagi nnti.

Sudah pasti tajuk pertanyaan yang popular 2-3 ari ni nanti adalah "apa azam tahun baru anda?" Saya bukan azam, saya afif, tapi cita-cita saya pd tahun baru ni adalah mencipta kekayaan, menambah ilmu, menambah ibadat, dan menukar status sebagai sang suami di samping mengetoughkan badan. Cita2 la sgt kn..

Jadi saya mengharapkan doa, sokongan dan dorongan dr semua agar azam sy tercapai. Sesiapa yang ingin menghulurkan bantuan kewangan juga sy amat alu2kan. Tapi yang penting doa utk sy, supaya menjadi bakal suami yang baik dan soleh.

Apa azam tuan-tuan semua? Kalo boleh sila share, ade sesape yang bace blog saye? Tade?ok kalo xde saye nak tambah satu lagi azam, supaya semua org bace blog saye. Penuh dgn info terkini dan mengujakan.

Dikesempatan ini, sy nak mengucapkan tahniah buat skuad Malaysia dlm sukan bola sepak sebab menang piala, jadi anda semua terlepas dari caci-maki penonton yang dahagakan piala.

Sy juga ingin mendedikasikan ucapan tahun baru istimewa buat tunang saye yang gomox, selamat athun baru, semoga thn ni kite dpt sambut raye sesame. Hehehe.. Sila jangan asik buat saye merajuk sebab saye sgt susah nak dipujuk. Sampai skg anda masih xberjaya pujuk saye, padan muke.

Sekian amanat tahun baru dari saye. Semoga anda semua lebih sukses thn ni.

Wassalam.

Ahlan wasahlan ya 2011..

BACE LAGI...